Strach przed oceną i ocenianie.

/
0 Comments

Ostatnio w moim życiu osobistym miałam bardzo dużo zawirowań, co sprawiło, że byłam często smutna i zagubiona. Wpływało to negatywnie na całokształt mojej codzienności i było ( nadal trochę jest) bardzo męczące. Zmagam się z podjęciem ważnych decyzji życiowych. Mój umysł boryka się obecnie z wieloma myślami i dylematami, a również ze strachem. Przy rozmyślaniu nad swoją decyzją brałam pod uwagę kilka aspektów, jeden z nich to zdanie innych i o nim dziś chce napisać.
Strach przed oceną innych ludzi jest w dzisiejszych czasach ogromny. Wszędzie możemy spotkać się z kąśliwą krytyka, która nie ma na celu naszego dobra i motywacji. Ja nawet obawiam się krytyki nie wypowiedzianej czyli „ co oni sobie pomyślą”. Ostatniej nocy bardzo dużo o tym myślałam. Doszłam do ważnego dla mnie i mojego obecnego stanu wniosku. Mimo, że odczuwam strach przed oceną innych, to nie pozwolę aby on wpływał na mnie i moje decyzje. Dlaczego to blokuje? Bo tak naprawdę ludzie widzą tylko część. Nigdy nie jesteśmy w stanie poznać procesów myślowych drugiej osoby, często oceniamy decyzje i zachowania innych nie biorąc w ogóle pod uwagę co oni mogą czuć i jakie sytuacje wpływają na ich decyzje. Spojrzałam na to z drugiej strony oceniając w głowie jedną ze znanych mi osób. Spróbowałam pomyśleć, że tak naprawdę nie wiem co nią kieruje i z jakimi uczuciami się boryka. I wtedy poczułam dużą ulgę i spokój. Przestałam się bać zdania innych. Mimo, że może oni wcale nie patrzą na to wszystko jak ja. Nie analizują tego co dana osoba mogła czuć tylko krytykują i oceniają. Na szczęście moja świadomość już to widzi i daje mi to ukojenie.

Radzę wam przy ocenianiu innych o odpuszczenie oceny bo ona wam nic nie daje i pomyślenie, że nie wiemy co kieruje daną osobą i oczywiście w drugą stronę nie bójcie się oceny innych bo oni gówno wiedza o waszych uczuciach, myślach i przeżyciach! Nie pozwólcie też aby strach przed myślami innych blokował was w spełnianiu waszych celów:* Buziaki!


You may also like

Brak komentarzy:

Obsługiwane przez usługę Blogger.